Lago de Atitlan!

1 juli 2008 - Atitlán, Guatemala

Dit meer ligt op een paar uurtjes van Antiqua. Busje hier, tuc tucje daar en een beetje lopen dan kom je er wel!

Het meer ligt tussen 5 grote vulkanen in en is echt gigantisch! Niets dus vergeleken met het Uitgeestermeer! Arjon dacht en zei uiteindelijk ook: “jaahaa maar op het Uitgeestermeer kan je wel surfen!”! Tja daar had ik (Fem) ook geen antwoord op… geen zuchtje wind zo tussen die vulkanen.. SURFERS!!! AAHHH!!!

Bij het haventje van Panajachel hebben we voor een mooi prijsje een bootje kunnen regelen! Beetje afdingen doet wonderen! Wat is het toch fijn om een Nederlander te zijn! :-) We hebben lekker het meer rondgevaren. Met zo’n bootje is het makkelijk om in 1 dag de omliggende dorpjes zien.

Ongelofelijk die dorpjes! Machiel: ik heb weer naar die oude mannetjes en vrouwtjes gekeken hoor! Waarom: dit voor de ultieme foto. We hebben wat geschoten van de bevolking hier. Check de foto´s! Prachtige klederdrachten, marktjes, pitoreske straatjes en dit alles aan een prachtig meer!

Het was een lange maar onvergetelijke dag! :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pascha:
    Hey kanjers,

Super om weer wat van jullie te horen!
    Mega wat jullie allemaal meemaken.
    Top, Ben Jaloers op jullie! hihi
    Hier alles oké, werken werken werken.

Dikke kus van ons
  2. liesbeth jansen de weers:
    18 juli 2008
    jongens, wat een ongelooflijke plaajes steeds, een plezier om dit met jullie mee te beleven, wel jammer dat jullie het suffe,natte,regenachtige klimaat van noord-holland nou moeten missen!

liefs,
    liesbeth
  3. Joric:
    18 juli 2008
    He die Fem en Arjon. Goed bezig daar in de verte. Foto's en verhalen zijn weer om jaloers op te worden!
    Het gaat morgen weer waaien dus we gaan weer een windsurfpoging wagen! Het is de laatste tijd meer kitesurfweer geweest en dus veel te weinig kunnen windsurfen. Misschien ga ik toch maar mijn kites een keer uit het stof trekken.
    Zondag de Reef-boot maar met een iets kleiner cluppie dit jaar door alle vakantiegangers. We zullen jullie missen hoor!

Bij het hostel krijg ik af en toe ook een beetje een vakantiesfeertje. Ik rij met een 6-wiel aangedreven karretje over het strand en doe leuke activiteiten met groepen mensen.
    Volgende week gaan Emma en ik een huttentrektocht in Slovenie doen met 2 vriendinnen van haar. Geen 6 maanden Amerika maar toch ook een leuk weekje hopelijk!
    We denken nog steeds over het idee van Afrika na. We zullen binnenkort eens gaan kijken naar prijzen van tickets in januari ofoz. Zeg nooit nooit!!

groetjes,
    Joric
  4. Jantien:
    19 juli 2008
    Hoi Fem en Arjon!

Het heeft me even gekost om jullie site te vinden (schaam, schaam). Het ziet er allemaal super uit! Hopelijk hebben jullie het ontwijs leuk.
    Nog ontzettend bedankt voor het geweldige voicemailberichtje voor mijn afstuderen. Ik heb wel even moeten gillen, toen ik merkte dat ik de oproep gemist had. Geweldig dat jullie vanaf de andere kant van de wereld aan mij gedacht hadden...
    Lieverds, veel plezier en tot het volgende bericht!

X Jantien
  5. Paul en Tiny van der Ham:
    20 juli 2008
    Hallo Arjon en Femke.
    Wat een geweldige reis maken jullie samen, we hebben weer eens ff mee gereisd via jullie fantastische website, echt heel mooi hoor.
    We waren vanmiddag bij Jan en Ery op de borrel vanwege de verjaardagen van beide en hebben natuurlijk ook over jullie gepraat, dus ook maar weer eens ff alles door lezen.
    Jeetje ,jullie genieten wel hoor daar in Zuid- Amerika.
    Wij gaan in oktober naar Costa Rica, waneer zijn jullie daar?
    Het zou wel heel bijzonder zijn als we daar gelijk zijn!
    Nou luitjes ga nog maar flink genieten, wij zijn nu al benieuwd naar jullie reis naar Peru en hoe jullie de Inca Trail gaan doen...Machu Piccu is zooooo mooi, dat moet je gaan zien en denk dan maar ff aan ons, wij stonden daar ook 2 jaar geleden!!
    Goeie reis verder en groetjes van Paul en Tiny van der Ham
  6. liesbeth jansen de weers:
    21 juli 2008
    lieve Fem en Arjon,

Ik zal het bericht doorgeven aan Chiel, de laatste weken heb ik hem niet meer gezien en gehoord, hij zit op de boot, ik denk tot ongeveer half augustus of langer!!!!!
    Jongens, geniet van elkaar en take care!!

Liesbeth
  7. Marlies:
    21 juli 2008
    Wauw wederom genoten van jullie berichtjes en geweldige foto's!! Je begrijpt; jullie maken het Hugo en mij wel erg makkelijk reizen zo, aan de hand van dit blog ' onze persoonlijke reisgids' door jullie geschreven, yippeeee!!!

Mijn reis start 24 oktober a.s. Hugo komt ergens een keer in begin/midden/eind december over - hij reist maybe eerst naar Noord Argentinie en dan pas Peru. We'll see! Begin december heb ik (als het goed is) 6 weekjes talencursus in Cuzco achter de rug en wat vrijwilligerswerk, check fairplay-peru.org (echt mooie organisatie!)

In de tussentijd, sja......werken dus......En 't GIET hier - regen regen regen........!! Vanaf 2 augustus lekker in Zarautz surfen met Hug - Jolijn & Dennis zijn daar ook, dus dat wordt gezellig!!! :) Dikke kusssss voor jullie & geniet ze!!
  8. zussie Jasmijn:
    23 juli 2008
    Hoi luitjes,

Denk weer effe aan jullie, hoor. Hebben jullie ook eigenlijk al es lekker geknald met elkaar (ruzie maken, bedoel ik!)? Is altijd gezond, dus verzin anders maar wat, ha ha.
    Nee hoor, lekker blijven genieten is het advies van jullie oude en wijze (schoon)zussie! Dag lieverds, tot sprekens maar weer in augustus, want wij gaan genieten in Viva La France/ Cahors!

Kus,
    Peter, Jasmijn en Manu
  9. Er Hofmay:
    23 juli 2008
    Lieve Arjon en Femke:
    Wij gaan morgen voor mijn verjaardag 4 dagen naar een hotel in Oostende en zondagmiddag naar les Miserables in Rotterdam.
    We hebben Rappie ( geborsteld en gewassen ) net weggebracht naar Bergen naar Suzanne ( zo heet ze toch ? ). Ze vond het leuk om haar te hebben.
    Groetjes maar weer, geniet ze, liefs, take care, Pa, Ma/Jan en Ery ( bijna 60, niet te geloven ).
  10. Mischa:
    25 juli 2008
    He Ola,

Geweldige foto's weer! Hoe gaat het met de taallessen?
    Deb en ik zijn weer veilig thuis en hebben het heel gezellig gehad in Spanje.
    Jullie vermaken je ook opperbest zo te zien. Blijven genieten hoor, doe ik ook van jullie foto's en verhalen!!

Dikke kus Mischa
  11. moesje agaath en kees:
    28 juli 2008
    Arjon en Femke, lekker verslag van jullie reis. Alles okay, alleen moesje mist jullie. Deze week is Machiel op vakantie naar Oostenrijk en Kaysee met de zeilboot naar London. Ze is dus deze week alleen, misschien een telefoontje mogelijk ?
    Blijven jullie genieten van deze mooie onvergetelijke reis.
    Love Moesje en Kaysee, XXjes.
  12. Suus:
    28 juli 2008
    Dat klinkt allemaal weer heerlijk!!! En mooie foto's!!
    Blij dat jullie zo kunnen genieten. Hier in Nederland is de zomer eindelijk aangebroken!!! Vooral bewolkt en extreem broeierig ;-)

Liefs Suus en het spruitje
  13. gonneke de jong:
    29 juli 2008
    Hey globetrotters,

Heerlijk weer die verhalen! Vooral als ik hier loop de zwoegen omdat het festival steeds dichterbij komt en mijn dagen dus steeds langer worden. Maar een avondje Reef boot kon er nog wel vanaf. Was super gezellig, maar naar het schijnt niet zo gezellig als toen jullie er bij waren...;-)
    Bas heeft geen restaurant meer en dat is natuurlijk behoorlijk K*T maar voordeel is dat we van het najaar eindelijk met zijn tweetjes naar Azie kunnen!!!!!!Of naar een ander exotisch avontuurlijk land / continent. Nu nog even sparen haha

Heel veel plezier en ik blijf ze lezen!!!
  14. karina:
    29 juli 2008
    Hoi Skatten,

Hier een berichtje van ons, wij zijn er ook even tussen uit geweest, op mini vakantie, niet zo mooi en ver als jullie en met 3 kids, geen rust hahaha maar wel gezellie, nog heel veel plezier op jullie reis verder, doe voorzichtig, hele dikke knuffel Karina xx ps mis jullie
  15. Pascha en Jochem:
    30 juli 2008
    Heyyyyyy!!!

Zo te zien gaat het idd allemaal nog lekker!
    Ik ben er ook weer ff tussenuit, in Zwisterland voor het werk.
    Pascha was afgelopen weekend ook mee, was geweldig!
    Zondag is ze terug gegaan en ik ga morgen(donderdag) weer terug.

Vreemd om alleen weg te zijn, maar ben druk genoeg en de collega's zijn gezellig, dus genoeg afleiding :P

Het gaat maar traag hoor, dat jullie terug komen!
    hahahaha

Veel plezier nog!!!!

XXXX van mij, maar ook van Pas natuurlijk! ;)
  16. Joric:
    10 augustus 2008
    Hoi hoi luitjes!!

Lekker aan het rond travelen??
    Bij deze even een update van ons kikkerlandje:
    Iedereen komt een beetje terug van trips. Joric en Emma zijn een week naar Slovenië geweest en hebben veel trektochten van hut naar hut gemaakt. Gekayakt met super helder water en geparapant van een skihelling.
    Marc en Ilse zijn ook weer terug van het cocoseiland Jamaica. Krokodillen, knetterstonede gidsen en lazy people als een malle. ALLE vooroordelen kloppen over het land, behalve dan dat ze amper Bob Marley luisteren...
    Hugo, Marlies, Dennis en Jolijn zitten nog steeds in Zarautz.
    JW zit in z'n laatste maand afstuderen. En Edgar zit op het strand.
    En stiekem zijn er nog een paar surf6-ies geweest. We hebben vandaag samen op de maasvlakte gesurft samen met Renier. Deze week wordt goed, kunnen we eindelijk wat moves stikken om ons achterstand bij te werken.

Als jullie terug zijn gaan we met z'n allen naar het tikibad!
    Groeten Joric en Marc
  17. Jeroen Akkermans:
    10 augustus 2008
    Heey luitjes,

Alles goed met jullie? Lekker rondgecrossd door Costa Rica?? Ik ben na SJ naar Tortuguero gegaan en daarna naar Puerto Viejo, vond het allemaal maar duur en veel toeristen dus ben lekker snel door gegaan naar Panama. 6 dagen in Bocas del Toro gezeten en ben nu al weer een paar dagen in Panama City, vette stad!! Ga morgen naar de San Blas eilanden voor 3 dagen en ben donderdag avond weer in de City. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat en wat voor doldwaze avonturen jullie beleefd hebben. Vast niet meer zo spannend als onze busreis!!

Groeten,

Jeroen
  18. Jinte:
    11 augustus 2008
    Dag lieve oom Arjon en tante Femke,

Wauwie wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel!
    Door jullie ben ik met m'n 7 maanden oud al aardig ingewijd in het Zuid-Amerikaanse reizigerswereldje.
    Wat een mooie foto's!
    Ik ben "slechts" in Scandinavië geweest.... ;>
    Wel heb ik nu al 6 tandjes en weeg met m'n 72 cm 8750gram! Het gaat goed met mij en gelukkig met jullie ook zo lezen!!
    Genietzu maar weer!
    dikke kus, Jinte
  19. chiel/ria:
    11 augustus 2008
    Wat een belevenis,we zijn weer thuis 5 weken door overijsel en friesland.Maar wat jullie zien en meemaken is fantastisch,de dia,s zijn prachtig.maak er iets onvergetelijks van.Groetjes je vader en Ria.
  20. moesje agaath en kees:
    18 augustus 2008
    lieve schatten,
    vandaag maandag 18-08-08 jullie foto's bekeken, veel foto's zeg.
    mooie plaatjes waren er bij. Hier gaat alles zijn gang. Het huisje aan de Tijm wordt buitenom geschilderd. Machiel was jarig en Moesje is daar geweest. Hij was net terug van zijn rondreis per (nieuwe) Smart door Europa. Er werd een lekkere borrel (lees ijsthee) gedronken, lachen hoor. Hij was net als jullie flink doorgebruind en had het naar zijn zin gehad. Nu is hij weer aan het WERK, weten jullie nog wat dat is. Vorige week bij Len geweest in ´t Rekerhout een verzorgingstehuis in Daalmeer Alkmaar. Zij moet daar zeker nog 6 weken blijven en heeft het behoorlijk te pakken met haar hartproblemen. Ze zal voorlopig nog wel een tijdje aansukkelen. Moesje mist jullie wel en miste ook je telefoontje afgelopen zaterdagavond. Ze hoopt snel op het volgende telefoontje, wat later op de avond svp. Jullie zien er op sommige foto's wat moe uit, te laat naar bed en teveel alcohol. Denk aan jullie gezondheid. Heel veel liefs vanuit Castricum,
    Moesje en Kaysee, love you both very much, bye xxxjes.
  21. Rob de G.:
    21 augustus 2008
    Hey Femmie en natuurlijk Arjon!,
    Leuk om allemaal te lezen zeg, wat hebben jullie alweer een hoop meegemaakt. Heb alles al eerder bekijken maar vond het tijd maareens een bericht achter te laten. Het ziet er iniedergeval niet naar uit dat jullie Nederland missen, en dat is maar goed ook!
    Ikzelf ben momenteel druk bezig met touren maar dat had je vast al door^^, Arjon al witte haaien gezien?

Groetjes! (ook van Frans Buitendijk)